زندگی وعلوم رایانه

این وبلاگ تقریبا تخصصی است و در گوشه کنار آن جک و پیام زیبا گذاشته می شود

زندگی وعلوم رایانه

این وبلاگ تقریبا تخصصی است و در گوشه کنار آن جک و پیام زیبا گذاشته می شود

آن چه از xp نمی دانیم

 

- زمان روشن بودن کامپیوتر بعد از آخرین خاموش کردن اون :
از منوی Start گزینه run را انتخاب کرده و در آن عبارت cmd را تایپ کنید . سپس در پنجره داس مانندی که باز می شه عبارت system info را تایپ کرده و enter را بزنید . بعد از مدت کوتاهی اطلاعاتی به شما داده می شه که یکی از اونها زمان روشن بودن کامپیوتر هست ، همچنین در این اطلاعات لیستی از آپدیت های نصب شده رو ویندوز هم قابل مشاهده هست .- آهنگی مخفی در ویندوز :
اگر ویندوز به طور خودکار کارت صدای شما رو بشناسه ( که معمولا اینطور نیست ) شما بعد از نصب ویندوز موزیکی می شنوید . برای دسترسی به این موزیک کافیه به آدرس زیر بروید و روی فایل title دوبار کلیک کرده تا یک آهنگ 5 دقیقه ای رو بشنوید :
C:\WINDOWS\system32 \oobe\images
-
ساخت دیسکت پسورد نجات بخش :
شما می تونید در ویندوز اکس پی دیسکتی بسازید که در مواقع فراموش کردن پسورد ورود ویندوز به وسیله این دیسکت براحتی پسورد رو عوض کنید . قبلا بطور کامل و تصویری این ترفند رو آموزش داده بودیم ، جهت اطلاعات بیشتر به اینجا بروید .- خط فرمان در ویندوز :
هیچ می دونستید شما در ویندوز و در قسمت command آن می تونید بیش از 117 دستور جالب رو وارد کنید ؟
برای این کار ابتدا از منوی start گزینه run را انتخاب کرده ، سپس عبارت command را تایپ کنید و enter را بزنید تا پنجره ای داس مانند باز بشه . ما 117 دستور رو در این آدرس برای شما آماده کردیم که می تونید گزینه های بسیار جالبی توش پیدا کنید .- برنامه ای مخصوص طراحی فونت ، لوگو و آیکون :
بله ، یه همچین برنامه ای در ویندوز موجود هست ولی بصورت مخفی . برای دستیابی به این برنامه کافیه در قسمت run ویندوز عبارت eudcedit را تایپ کرده و enter کنید تا برنامه اجرا شود .- ابزاری برای ساخت پسورد :
ساخت یه پسورد مطمئن کار هر کسی نیست . ویندوز اکس پی قابلیتی پنهای برای ایجاد یک پسورد بصورت random را داره . برای استفاده از این ابزار کافیه مثل ترفند اول این پست عبارت cmd را تایپ کرده و در پنجره داس مانند عبارت زیر رو وارد کنید :
net user administrator /random
حالا ویندوز برای شما یه پسورد قدرتمند می سازه !- نام های غیر مجاز :
هیچ می دونستید شما در ویندوز نمی تونید فولدر هایی با نام PRN, AUX, CLOCK$, NUL, COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9, LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, LPT9 , CON ایجاد کنید ؟
-
استفاده از تمام پهنای باند :
ویندوز فقط از 20% پهنای باند استفاده می کنه . برای بالابردن این درصد که درسرعت اینترنت نقش خوبی می تونه داشته باشه کافیه در قسمت run ویندوز عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و سپس از پنجره ای که باز می شه از سمت راست روی گزینه " Computer Configuration " دوبار کلیک کرده و از لیستی که باز می شه گزینه Network ، سپس گزینه " QoS Packet Scheduler " را انتخاب کرده و حالا روی گزینه " limit reservable bandwidth " دوبار کلیک کرده و از پنجره جدید باز شده گزینه enabled را انتخاب کرده ، سپس در قسمت پایین عدد مورد نظر رو تغییر بدید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد