زندگی وعلوم رایانه

این وبلاگ تقریبا تخصصی است و در گوشه کنار آن جک و پیام زیبا گذاشته می شود

زندگی وعلوم رایانه

این وبلاگ تقریبا تخصصی است و در گوشه کنار آن جک و پیام زیبا گذاشته می شود

خواندن فایل های مخفی شده یا (hider)

یه نفر این را از من سوال کرد  این هم جوابش :

ایتدا روی کنترل پنل بعد گزینه folder option بعد view  گزینه چهارم را کلیک کنید گزینه ها ی مخفی شده به صورت کمرنگ ظاهر می شوند

نکته

اگر این گزینه روی کنترل پنل  شما را روی پسورد بود شما با کلیک راست روی  نوار بالای صفحه روی نوار استاندارد با انتخاب گزینه customais فولدر آبشن را روی نوار استاندارد بیاورید .

یکم از دست گل های صدا و سیما

این را یک دوست برام ایمیل کرده بود خودتون قضاوت کنید !!!!

«مریم بهجت‌ تبریزی» فرزند استاد شهریار در واکنش به سریال «شهریار» گفت: اعلام می‌کنم که آنچه به عنوان سریال شهریار از شبکه دو پخش شده، ارتباطی با زندگی شاعر بلند‌آوازه ایرانی، شهریار نداشته است.

به گزارش رجانیوز ،«مریم بهجت‌ تبریزی» فرزند استاد شهریار در واکنش به سریال «شهریار»(کمال تبریزی) به فارس گفت: سریالی که با نام «شهریار» از شبکه دوم سیما در حال پخش است، متاسفانه دارای صحنه‌ها و سکانس‌هایی غیرواقعی و توهین آمیز به شخصیت استاد شهریار بوده که نه تنها با واقعیت‌های حیات آن بزرگوار همخوانی نداشته و ندارد، بلکه با تحریف و تغییراتی همراه بوده است که نهایتا به مسخ شخصیت حقیقی و اجتماعی و ادبی پدرم -که محبوب‌ترین شاعر ایران در قرن حاضر است- منجر می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه با تماشای اهانت‌های ناروا به مادرم و تصویری مبهم از یک معلم فرهنگی شریف، متوجه شدم که سریال شهریار بدون کمترین تحقیق و پژوهش سرهم‌بندی و نگارش شده است.

فرزند محمدحسین بهجت‌تبریزی با اشاره به ذکر نام خانواده شهریار در تیتراژ این سریال به فارس گفت: می‌خواهم بگویم شما که خانواده شهریار را در جریان این سریال نگذاشتید و اطلاعات مستندی هم از آنها نگرفته‌اید، چگونه در تیتراژ انتهای سریال از آنها تشکر می‌کنید؟! وقتی این مطلب را بیننده سریال می‌بیند، فکر می‌کند که حتما خانواده شهریار نیز با این سریال همکاری داشته‌ است.

وی افزود: اگر من را از این جریان مطلع می‌کردند،ابتدا درخواست می‌کردم که فیلمنامه را بخوانم.

بهجت تبریزی همچنین گفت: برطبق قانون حمایت از مؤلفان و منصفان، این سریال بدون مجوز پخش شده است در حالی که به موجب این قانون تا 30 سال تمام حقوق مادی و معنوی به ورثه تعلق می‌گیرد و برای هر گونه استفاده‌ای باید از وراث اجازه گرفته شود ولی سازندگان این سریال از ما هیچ‌گونه اجازه‌ای نگرفتند.

وی ادامه داد: داستان،بیوگرافی و شخصیتی که از پدر من در این سریال نمایش داده می‌شود به طور کلی متفاوت از واقعیت است و کسی که این فیلم ساخته کوچک‌ترین شناختی از شخصیت ادبی، مذهبی، دینی و عرفانی پدرم نداشته است.

بهجت تبریزی با اشاره به برخی شخصیت‌های این سریال به فارس گفت: حتی شخصیت‌هایی در این سریال وجود دارد مثل ابراهیم ادیب یا گلرخ که اصلا وجود خارجی نداشته‌اند. کلا داستانی که در مورد جوانی، بعد از ازدواج و میانسالی‌ پدرم نشان می‌دهند، مورد دخل و تصرف واقع شده است.

وی افزود: اولا به لحاظ زمانی،تاریخ‌ها را رعایت نکرده‌اند و همه ساختگی بودند.به جرات می‌گویم 80 تا 90 درصد این پروژه ساختگی است و هیچ‌کدام از اینها اتفاق نیفتاده است.

دختر استاد شهریار تصریح کرد: قسمت اخیر سریال «شهریار» کاملا ساختگی بود چرا که مادر من اصلا در بیمارستان فوت نکرده‌اند و اصلا مریض نبوده‌اند بلکه ایشان سکته مغزی کردند و از دنیا رفتند.

وی در ادامه گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از نمایش چهره‌ای غیر واقعی از مادرش در این سریال افزود: مادرم، فردی باسواد بوده که در سریال بی‌سواد معرفی می‌شود. ایشان نوه عمه پدرم و خویشاوند نزدیک مادرم بود ولی در این سریال، یک فرد بیگانه معرفی می‌شود که پدرم را به طور اتفاقی در بانک می‌بیند.

بهجت‌تبریزی گفت: مادر من عاشق شعرهای پدرم بود چون بیست و چند سال از پدرم کوچک‌تر بود و به خاطر انگیزه ادبی‌اش با پدرم ازدواج کرد.

وی در ادامه گفت: همانطور که اشاره کردم برخلاف آنچه سریال نشان می‌دهد مادر من اصلا مریض نبودند. یک روز که ما را برای مدرسه آماده می‌کردند، سکته مغزی کردند و دار فانی را وداع گفتند. ایشان اصلا بیمارستان نرفتند که پدرم از ایشان پرستاری کند.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه در «شهریار» دیدیم، این واقعیت ندارد که مادرم، پدرم را «محمد جان» صدا می‌کرده بلکه همه او را با نام شهریار صدا می‌زدند و مادرم نیز به نام آقا شهریار صدایش می‌‌کرد.

«بهجت تبریزی» با بیان این نکته که شهریار در 40 سال آخر زندگی‌اش خانه‌نشین بوده، افزود: پدر من، 40 سال آخر زندگی‌اش را از خانه بیرون نرفت. خودش یک شعری را دارد که وصف احوال این چهل سال است: از من چه طالعی است که با این شتاب عمر/بازم بپرود لب بام آفتاب عمر/ من روی چرخ و پره هنوز و به پیچ و تاب/ جایی که آب ریخته از آسیاب عمر/ سائیده رشته‌ای است که تابیده به گلو/ من تاب می‌خورم به نخی از طناب عمر / چل سال آزگار به زندان روزگار حبس ابد چگونه نهی در حساب عمر/.

وی افزود: در آن مدت اگر کسی به ملاقات استاد شهریار می‌آمد، بعضی وقت‌ها می‌پذیرفت و بعضی مواقع به دلیل کسرت جمعیت و اینکه حال عمومی خوبی نداشت، نمی‌توانست کسی را به حضور بپذیرد.

فرزند شهریار تصریح کرد: در کل سریال «شهریار» بر مبنای واقعیت نیست و نه تنها همخوانی با زندگی‌ پدرم ندارد بلکه نوعی اهانت نسبت به ایشان، مادرم و خانواد‌ه‌ ما است.

بهجت تبریزی گفت:این سریال بدون کوچکترین تحقیق و پژوهش سرهم‌بندی و نگارش شده است‌، لذا به عنوان یک رسالت تاریخی، نه به عنوان وارث پدرم که جای خود دارد، بلکه به عنوان یک واصل با استادی که سال‌ها با او زندگی گذرانده‌ام، اعلام می‌کنم که آنچه به عنوان سریال شهریار از شبکه دو پخش شده، ارتباطی با زندگی شاعر بلند‌آوازه ایرانی، شهریار نداشته است.

وی افزود: به جرات می‌توانم بگویم حتی یک مطالب مهم که در مورد پدرم باید منعکس شود، در این سریال دیده نمی‌شود و اکثریت مطالب مهم زندگی پدرم مثل شبی که از عشق مجازی به عشق حقیقی رسید و مهمترین شب زندگی او محسوب می‌شود، در این فیلم آن چنان که باید به مردم نشان داده نشده است.

فرزند شهربار خاطرنشان کرد: پدرم وقتی از تبریز به تهران آمدند، 13 _ 14 ساله بودند و در سنین پایین به دارالفنون به مدت 7 سال درس طب خواندند، ایشان بین 20 تا 30 سال به عشق حقیقی رسیدند و متحول شدند، اتفاقی برای کمتر کسی می‌افتد ولی در سریال «تبریزی» به هیچ یک از این مسائل پرداخته نشده است.

وی در انتها گفت:پدرم فردی بسیار متدین و مذهبی بودند ولی این مسئله نشان داده نشده است.ایشان حافظ قرآن بودند و آن قدر قرآن خوانده بودند که زبان عربی را از این طریق یاد گرفتند.

 

اولین عکس العمل کمال تبریزی به گفته های مریم بهجت تبریزی

کمال تبریزی خبر داد: بدون اطلاع، از حدود 60 دقیقه قسمت نوزدهم سریال «شهریار»، فقط هفت دقیقه را به نمایش در آوردند.

این کارگردان ضمن اشاره به قسمت اخیر پخش‌شده از سریال «شهریار» در جمعه‌ی گذشته به خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: معمولا بر روی حذفیات سریال «شهریار» اگر قرار بود جمله‌ای، یا تصویری کوتاه شود با هماهنگی بین بنده و مهدی فرجی(مدیر شبکه دو سیما) اتفاق می‌افتاد؛ چون از ابتدای ساخت توافقاتی انجام دادیم که هرگونه تغییر ایجاد شود، با من درمیان بگذارند.

وی تصریح کرد: اما برای اولین‌بار در جمعه‌ای که گذشت، از قسمت نوزدهم سریال «شهریار» با تایم حدود 60 دقیقه فقط هفت دقیقه به نمایش درآمد و بیش از 50 دقیقه‌ی سریال از سوی «سیمافیلم» حذف شد؛ بنابراین از قسمت نوزدهم فقط 6 تا 7 دقیقه به اضافه قسمت بیستم، به‌عنوان قسمت 19 پخش شد و بسیاری از موضوعات عاشقانه‌ی بین شهریار و همسر وی (عزیزه) حذف شده است.

تبریزی یکی از دلایل عمده این اتفاق را مربوط به نامه‌ی اعتراض‌آمیز یکی از دختران شهریار به رییس سازمان صدا و سیما دانست و گفت: این نامه برای رییس سازمان صداوسیما نوشته شده و باعث شده مسوولان سازمان نسبت به این سریال با احتیاط رفتار کنند.

براساس این نامه بنده جلسه‌ای با مسوولان سیما فیلم داشتم و بندبند موارد را توضیح دادم و دوستان در اغلب موارد قانع شدند. اما به یک‌باره به زیباترین صحنه‌های قسمت نوزدهم که رسیدیم اغلب صحنه‌ها حذف شد.

تبریزی این روند را برای پخش این سریال تاسف‌برانگیز دانست و گفت: این اتفاق بدی برای من بود؛ بنابراین سعی خواهم کرد که در مجامع فرهنگی و دانشگاه‌ها قسمت نوزدهم سریال را به طور کامل پخش کنم تا حداقل یک عده از مردم که علاقه‌مند، این بخش را کامل ببینند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: مواردی که از بخش نوزدهم سریال حذف شده مساله ممیزی نداشته، بلکه مربوط به اعتراضات یکی از دختران شهریار است.

او اظهار امیدواری کرد که برای دو قسمت باقی‌مانده اتفاقی نیفتد و افزود:در صورت تکرار، سریال را هم در مجامع فرهنگی و دانشگاهی نمایش خواهد داد. چون سریال ساخته‌ شده هیچ ادعای برای نمایش همه‌ی واقعیت‌های زندگی شهریار ندارد و اساسا تاکید بر واقعیات از طریق فیلم مستند اتفاق می‌افتد، در حالی که سریال «شهریار» یک اثر نمایشی است و اساسا این امکان وجود نداشت که ما به همه‌ی جزییات زندگی «شهریار» بپردازیم.

مروز بر «ابربازی» این روزها: Grand Theft Auto IV

بازی Grand Theft Auto IV که به صورت اختصاری به آن GTA IV یا GTA 4 هم گفته می‌شود، این روزها مبدل به بازی خبرسازی شده است و توجه منتقدان را به خود جلب کرده است.

این ویدئوگیم حادثه‌ای ساخته شرکت Rockstar North است و نهمین بازی در سری بازی‌های Grand Theft Auto و نخستین بازی نسل چهارم این سری از بازی‌هاست.

چند روزی بیشتر از عرضه جهانی این بازی برای پلی‌استیشن 3 و ایکس باکس 360 نمی‌گذرد، در نخستین روز فروش در بریتانیا 609 هزار کپی از این بازی به فروش رسید و به این ترتیب این بازی توانست رکورد فروش روز نخست را در بریتانیا جابجا کند.

حوادث بازی در یک شهر تخیلی به نام شهر آزاد Liberty City رخ می‌دهند، البته این شهر تخیلی بر اساس شهر نیویورک طراحی شده و به صورت دیجیتالی بنا شده است. شهر آزاد محله‌هایی دارد که کاملا بر اساس محله‌های نیویورک مثل بروکلین و دوکس ساخته شده‌اند.

شخصیت اصلی GTA 4، کاراکتری به نام نیکو بلیچ Niko Bellic است، او یک کهنه‌سرباز صرب است که در جنگ بوسنی شرکت داشته و جرایمی مثل قتل و قاچاق انسان مرتکب شده است، او قصد دارد با ورود به شهر آزاد، زندگی جدیدی را شروع کند، او هم مثل همه آمریکایی‌ها در این سرزمین به دنیال «رؤیای آمریکایی» است. ترغیب‌کننده اصلی مهاجرت نیکو به نیویورک پسرعموی او -رومن- است، او در ایمیل‌هایی که به نیکو زده بود، به دروغ نوشته است که زندگی توأم با رفاه زیاد در آمریکا پیدا کرده است.
در عین حال بعد از مدتی معلوم می‌شود که هدف دیگری که نیکو در امریکا دارد این است که شخص خیانت‌کننده به گروهی از سربازان صرب را پیدا کند.

150 برنامه‌نویس بازی، تهیه GTA 4 را به عهده داشتند، این گروه 150 نفره اکثرا همان هسته مرکزی تیمی بودند که GTA 3 را ساخته بودند. «دان هوزر» -مؤسس شرکت راک استار- داستان GTA 4 را نوشته است. اعضای گروه سازنده GTA 4 برای اینکه بتوانند تصور بهتری از شهر آزاد داشته باشند، دو سفر به شهر مدل یعنی نیویورک انجام دادند، یکی از این سفرها در شروع کار انجام شد و سفر دیگر در طی مراحل ساخت بازی به انجام رسید، در عین حال یک تیم تحقیقی مستقر در نیویورک در همه وقت اطلاعاتی مثلا در مورد طرح‌های ترافیکی شهر نیویورک را به تیم اصلی می‌داد.

به یاری موتورهای بازی RAGE و Euphoria، این بازی به هیچ عنوان حالت یک انیمیشن از پیش‌نوشته شده را ندارد و حرکات بازیگران در آن واقع‌گراست.

هسته اصلی بازی GTA 4 شبیه نسخه‌های قبلی آن است: یک بازی سوم شخص که در آن کاربر باید کاراکتری را به حرکت درآورد و او را وادار به تیراندازی و رانندگی در شهری شلوغ کند. بازی روال خطی ندارد و در آن بازی‌کننده می تواند تصمیم بگیرد که از چه طریقی به هدف خود برسد، البته برای رسیدن از مرحله‌ای به مرحله دیگر حتما باید بازی‌کننده مأموریت‌های خاصی را به پایان رسانده باشد.

اما فقط وجه دیداری این بازی نیست که نظرها را به خود جلب می‌کند، در ساندترک این بازی 200 ترانه متعلق به دهه‌های مختلف گنجانده شده است و در آن می‌توان ترانه‌هایی مثلا از آر کلی، التون جان، گروه آر ای ام و یا مثلا بری وایت را شنید. اگر بازی را تهیه کردید، هر وقت سوار اتوموبیل شدید، رادیو را روشن کنید، یکی از 18 ایستگاه رادیوی شهر آزاد را انتخاب کنید و شروع کنید به گوش کردن موسیقی! جالب اینجاست که حتی در انتخاب مجری‌های رادیو هم دقت فراوانی شده است و از افراد اکثرا مشهوری استفاده شده است.

شخصیت پردازی و انسان‌شناسی خلاقانه
بازی GTA 4 تصویر دقیقی از وضعیت جوامع در شهرهای مدرن امروز در جلوی چشم علاقمندان بازی قرار می‌دهد، خصوصیات رؤیای آمریکایی را می‌توان به وضوح در صحنه صحنه بازی دید و لمس کرد.

نیویورک تایمز می‌نویسد که ستاره اصلی این بازی خود شهر است، شهر تخیلی این بازی، ظاهر و صدایی مثل نیویورک دارد و حس و حال در نیویورک بودن را به بازی‌کننده منتقل می‌کند و حتی می‌توان بوی شهر را هم از ورای آن احساس کرد!

کاراکترهای بازی با دقت طراحی شده‌اند، بعضی‌ها دوست‌داشتنی هستند و بعضی‌ها پست و زبون هستند، دله‌دزدها، قاچاقچی‌ها، اعضای خانواده‌های ایتالیایی و ایرلندی، گنگسترهای روسی، افسرهای پلیس رشوه‌گیر همه و همه در این بازی حضور دارند.

GTA 4 و منتقدین
یک مطلب جالب دیگر این است که تا قبل از اینکه بازی راهی بازار شود، شرکت راک‌استار، کپی‌های آن برای هیچ یک از مجله های بازی و یا منتقدین نفرستاد، کسانی که مابل بودند بازی را ارزیابی و نقد کنند، مجبور بودند در دفاتر شرکت راک‌استار یا هتل‌های تحت حفاظت! بازی را تست کنند.

نمراتی که این بازی از سوی وب‌سایت‌ها و مجلات تخصصی بازی کسب کرده، مایه تعجب و نشاندهنده کیفیت بازی است، Official Xbox Magazine، IGN ، GameSpot، PlayStation Official Magazine به این بازی نمره 10 از 10 داده‌اند، نیویورک تایمز به آن نمره 5 از پنج داده است و دیلی استار آن را ستوده است!

با توجه به نمره 99 از 100ی که این بازی در سایت متاکریتیک به دست آورده است، نباید در استقبال خوب منتقدین از آن شک کرد.

GTA 4 و جابجا کردن رکوردها
تخمین زده می‌شود 9.5 میلیون نسخه از این بازی که قیمت هر نسخه آن 60 دلار است، در هفته اول به فروش برسد و درآمدی به میزان 466 میلیون دلار برای راک‌استار به همراه بیاورد. پیشبینی‌های دیگر حاکی از آن هستند که تا پایان سال 2008، میزان فروش 11 تا 13 میلیون کپی برسد که در این صورت این بازی به تنهایی 3.2 درصد از کل فروش بازار نرم‌افزار آمریکا و اروپا را به خود اختصاص خواهد داد!




GTA 4 و آرای مخالف
به خاطر صحنه‌های خشونت‌آمیز و نامناسبی که در این بازی وجود دارد، بعضی از افراد تلاش‌هایی را برای ممنوعیت فروش آن به کودکان انجام داده‌اند. در عین حال مقامات شهر نیویورک که شهر آزاد این بازی با الهام از آن ساخته شده است، معتقدند فیلم به صورت درستی جرم و جنایت‌های این شهر را به تصویر نمی‌کشد. یک گروه از مادران هم که فعالیت‌هایی برای مبارزه با رانندگی حین مستی انجام می‌دهد، شکایت کرده‌اند که این بازی صحنه‌هایی نامناسب از این حیث دارد و خواستار درجه‌بندی سفت و سخت‌تری برای این بازی شده‌اند.

در عین حال تنها ساعاتی بعد از آغاز فروش بازی، بعضی از کسانی که با پلی‌استیشن و ایکس باکس بازی را شروع کردند، شکایت‌هایی را در وبلاگ‌هایشان منعکس کردند مبنی بر اینکه بازی در همان مراحل اولیه مشکلات تکنیکی دارد که باعث اصطلاحا «فریز» شدن سیستم می‌شود.