زندگی وعلوم رایانه

این وبلاگ تقریبا تخصصی است و در گوشه کنار آن جک و پیام زیبا گذاشته می شود

زندگی وعلوم رایانه

این وبلاگ تقریبا تخصصی است و در گوشه کنار آن جک و پیام زیبا گذاشته می شود

نسخه آنلاین آفیس

 

البته این خدمات هنوز در مرحله آزمایشی است و تعداد کمی از کاربران می توانند از امکانات به‌وجود آمده بهره ببرند.

مایکروسافت برای اینکه کاربران بتوانند از برنامه‌هایی مانند ورد، اکسل و پاور پوینت به صورت آن‌لاین استفاده کنند فضایی به نام «آفیس لایو»  را ایجاد کرده است.

همچنین برای اینکه کاربران اینترنتی بتوانند حجم بالایی از فایل های خود را ذخیره کنند، فضایی معادل با 250 مگابایت در اختیار آنان قرار می گیرد که حدودا 1000 فایل را می‌توان در آن ذخیره کرد.

کاربران  برنامه‌های آفیس می‌توانند با قرار دادن فایل‌های این برنامه‌ها روی اینترنت، امکان دسترسی به این فایل‌ها را برای کسانی که مورد نظرشان است ایجاد کنند تا زمانی‌که دوستان، همکاران یا همکلاسی‌ها به آفیس لایو مراجعه می‌کنند، به فایل‌های آنها دسترسی پیدا کرده و نقطه نظراتشان را به آن‌ها اضافه کنند یا محتوای آنها را تغییر دهند.

کاربران برای اینکه بتوانند از چنین امکانی استفاد کنند، می بایست  برنامه‌های مورد استفاده در آفیس را خریده و روی کامپیوتر خود نصب کنند.

چون این فضای کاری جایگزین برنامه‌های آفیس نمی‌شود و تنها مکملی برای آنها است تا امکان دسترسی به فایل‌ها را برای تمامی افرادی که انتخاب شده‌اند را فراهم کند.

این اولین بار نیست که مایکروسافت امکاناتی را فراهم می‌کند تا کاربران به صورت آن‌لاین نیز بتوانند از برنامه‌ها استفاده کنند، چون استراتژی جدید این شرکت ارائه نرم‌افزارهایی است که به صورت آف‌لاین و آن‌لاین کارایی داشته باشند.

مایکروسافت تا کنون سرویس‌های دیگری را نیز به صورت آن لاین در اختیار مشتریان خود قرار داده که از آنها می‌توان به سرویس ایمیل و Windows Live Messenger اشاره کرد.

سال گذشته نیز از طرف مایکروسافت، سرویس آن‌لاینی برای تجارت الکترونیکی معرفی شد که در آن امکان ایجاد سایت و ایمیل به اشخاص داده شد.  در حال حاضر شرکت‌های متعددی سعی دارند تا با ارائه برنامه‌‌های رایگانی که به منبع باز (Open Source) معروف شده‌اند،  تسلط مایکروسافت را بر بازار نرم‌افزارهایی مانند ورد و اکسل کاهش دهند.

گوگل نیز امسال خدمات مشابهی را برای همگان عرضه کرده که در آن امکان نگارش و تغییرات  روی صفحات وب را بدون اینکه نیاز به سرور جدیدی و یا نصب برنامه‌ای جداگانه باشد، به‌صورت آن‌لاین یا آف‌لاین فراهم می‌کند.

فضای کاری آفیس لایو به آدرس http://www.officelive.com در حال حاضر به‌صورت فعال عمل نمی‌کند وکاربران تا پایان سال جاری باید صبر کنند تا از این خدمات بهره مند شوند.

 
نظرات 1 + ارسال نظر

وبلاگت بسیارجالب ومفید بود شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>


http://www.dvp.mihanblog.com
گنج7دریا
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع/شرکت درجایزه800دلاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد