زندگی وعلوم رایانه

این وبلاگ تقریبا تخصصی است و در گوشه کنار آن جک و پیام زیبا گذاشته می شود

زندگی وعلوم رایانه

این وبلاگ تقریبا تخصصی است و در گوشه کنار آن جک و پیام زیبا گذاشته می شود

راز گوگل فاش شد

گزارش های جدید پیش بینی می کنند موتور عظیم جستجوگر گوگل در حال تهیه و ساخت یک سیستم عامل برای نصب و اجرا بر روی تلفن های همراه است و پروژه ی موسوم به GPhone به هیچ وجه برای ساخت یک گوشی موبایل جدید نیست.

متخصصان سخت افزار یک شرکت که اکنون مدت دو سال است برای اجرای این پروژه بصورت مخفی کار می کنند اعلام کرده اند تا پیش از این به اشتباه چنین برداشت می شد که گوگل قصد دارد با ساخت یک گوشی موبایل، محصول آی فون از شرکت اپل را با چالش دچار کند.

با این وجود، طبق آخرین اخبار منتشر شده اعتقاد بر آن است که گوگل در حال توسعه یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است تا بتوان آنرا بر روی انواع موبایل های موجود نصب کرد و هیچگونه دشمنی نیز با اپل نخواهد داشت بلکه در حقیقت این سیستم عامل های Symbian و Microsoft's Windows Mobile هستند که باید پس از این مراقب خود باشند.

کارشناسان بر این باور هستند که گوگل قصد دارد با اینکار سیطره خود بر بازار تبلیغات آنلاین در تلفن های همراه را کاملآ گسترش دهد. همچنین پیش بینی می شود گوگل نسخه ای از مجموعه نرم افزارهای کنونی خود را جهت استفاده در این سیستم عامل و از طریق موبایل ها طراحی نماید.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد